söndag 18 oktober 2009

Tillbaka

Nu äntligen har jag hittat ett trådlöst som fungerar och jag lägga mina kvällar på Shams (fm nr 2) med patiens på hyllan tills internet bestämmer sig för att ge vika igen!
Jag blev kvar på Dahab Paradise, jobbar i receptionen och trivs bra. Speciellt dagar som denna då det har vart fullt upp hela dagen, stor grupp som checkade in, trevliga gäster och världens mysigaste team.

Sen senast har jag och Os vart i Cairo och Mansoura över 2 dagar. Träffade familj och besökte ambassaden för att lämna in Osamas visum-ansökan. Han fick tid den 1 november, hur bra som helst!

Trots sol och värme är livet i dahab inte bara en dans på rosor; vi hinner knappt aldrig umgås (jag jobbar 9-17 och osama 7-12 + 17-23) så är det varje dag. Jag ska vara ledig på lördagar, men som igår t ex behövdes jag på jobbet och det blev ingen ledig dag denna vecka), vi lever på lånade pengar och bor i en lägenhet som verkligen har sett sina bästa dar och ingenting fungerar.
Menmen, det är ju inte för evigt.. Och det är ju ändå bättre än när vi inte sågs alls!

4 kommentarer:

Tant Anna sa...

Förstår att det är jobbigt ibland, men i sådana stunder får ni blicka framåt :)

Hoppas allt går bra med visum och allt därtill.

Idag har dimman inte lyft i Leksand. Det går mot vinter och vinterdäck är veckans samtalsämne.

Kommer du hem till Sverige över jul?

Kram!

Erika sa...

Åh tack så jättemycket, jag vet att jag borde blogga oftare men har så svårt att komma på vad jag ska skriva om, just nu är det ju bara knodden som existerar i huvudet:)Men det är så otroligt roligt att du läser bloggen blir roligare att blogga om det är folk som läser den...
Hoppas allt kommer lösa sig för er håller tummarna för att visum ansökan ska gå igenom. Var rädda om er!
Många kramar

Sara sa...

Hej :) vad kul att du följer min blogg!

När det gäller intervjun så får du ha den här i Egypten. När A var på intervju så sa jag bara att jag kommer bo här några månader så dom kommer ringa mig och intervjua mig över telefon om det blir aktuellt. Vore konstigt om det inte skulle funka.

Ja, 6-8 månader är verkligen segt :( spec när man inte vet nånting alls. Tänka positivt är det enda man kan göra!

Ma'asalama o lycka till med allt!

Maria sa...

Hello Barbie!
Spännande att följa med dig på äventyret... Har precis varit på IKEA och inhandlat nån pryl till badrummet. Man måste piffa på hjärtat i hemmet ;)
Vi saknar dig båda 2 (sitter här o läser din blogg tillsammans)! Ser fram emot o få träffas framöver.
Önskar dig Guds välsignelse!
kramar M & M