måndag 14 september 2009

i dahab

Tänkte att jag skulle bli riktigt bra på att uppdatera bloggen under denna egypten-vistelse, men internet på fm har i princip inte existerat, så så blev det med det! Jag är iallafall framme, efter lite om och men (det får bli ett separat inlägg) och har haft en grymt bra vecka. Jag letar jobb och imorgon ska jag på intervju eller något liknande på ett hotell som barnpassare, lönen är helt ok och arbetstiderna också så hoppas att det går vägen :)
Jag har blivit hundägare. En liten och galen tibetansk spaniel med namnet Chewi, en tjej från australien hade hand om han innan, men hon åkte hem och nu bor han hos mig och osama. Han har så många likheter med Linus, fast han har 100% mer energi och är arg på katter istället för andra hundar.
Jag är med Osama igen, precis som det ska vara. Nu i vecka eller efter ramadan åker vi till kairo där jag ska fixa visum-stämpel och osama lämna ansökan om uppehållstillstånd. yeeeeeeees!

Inga kommentarer: