måndag 21 september 2009

Jobb

Så har internet börjat att fungera på funny mummy igen, (das ist) super!
Sen senast har jag hunnit få jobb på fyrstjärniga ibraotel dahabeya som kids animator, jobbat en vecka och sagt upp mig. Alltså, inget fel på jobbet i sig, att underhålla de 2 av fyra barn som just nu bor på hotellet har vart roligt, men det är just det här med att vara en animator. Att vara hypersocial och 100% oblyg passar inte mig direkt som hand i handske. När jag tog upp detta med chefen sa han att mitt arbete endast är med barnen, spelar ingen roll om de andra i teamet säger att jag ska ut och mingla bland gästerna, jag ska vara med barnen. punkt. slut. fast jag tror helt enkelt inte att jag passar för teamet, så jag sa upp mig ändå. Det var inte det lättaste, usch vad jag har våndats, och jag var så lättat i förrgårkväll när jag var tillbaka på fm och allt var över. Då kommer killen som jobbar under chefen och ännu en gång förklarar han situationen och att dom vill att jag jobbar där, så nu har jag fått tid att tänka igen, och jag tänker inte stanna.
Å ena sidan känner jag mig som världens förlorare som ger upp detta som jag tror är det bästa jag kunnat få i dahab efter en vecka, å andra sidan känner jag mig så lättat. Jag har börjat leta jobb igen och ikväll kanske jag får svar från ett dykcenter där det behövs folk. Jag har blivit erbjuden att jobba på fm och chefen här har sagt att han kan kolla med sina kontakter. Lönen blir inte lika "hög" som på dahabeya men förhoppningsvis får jag jobba i mashraba och inte vid lyxhotellen dit jag måste åka bil varje dag.
Nu väntar jag mest på att vi ska kunna åka till kairo och lämna in osamas ansökan.

Inga kommentarer: