onsdag 2 december 2009

HOPP

... Känner jag idag!
Ringde skatteverket i norrköping vid 8 i morse, handläggaren jag pratade med sa att det nu var en handläggartid på en månad, men när jag sa att jag pratat med en annan i måndags som sa att jag skulle höra av mig idag tyckte hon att jag skulle ringa igen i slutet av veckan.
Så klockan 13 ringde jag igen. Pratade åter med en handläggare som sa att det var lång väntetid nu och återigen fick jag säga att jag ringt innan och att jag verkligen behöver få det registrerat för att min man ska få sitt uppehållstillstånd. Så hon kopplade mig till kontoret i Gävle, där pratade jag med en jättetrevlig kvinna som sa att dom inte registrerar äktenskap i Gävle, utan det är i Norrköping där våra papper är nu, men hon kunde ge mig nummer till några handläggare. Så jag ringde ett nummer och kom till en man som inte sysslade med dessa ärenden men som kunde ge mig numret till en kvinna som handlägger äktenskap mellan utlänning och svensk. Slutligen; ringde upp henne och hon sa att handläggartiden nu var på 8 veckor. Men efter att jag förklarat mitt ärende gick hon och hämtade våra papper och kollade igenom dom "det ser bra ut vid första anblick, jag ska gå igenom dom igen, men om allt står rätt till, vilket det ser ut att göra, blir det registrerat om några minuter". TACK! Tog en promenad med Ludde, och mycket riktigt, när jag kom tillbaka och kollade mitt personbevis var jag registrerad GIFT :)
Ringde Osamas handläggare på migrationsverket som sa att hon ska behandla ärendet imorgon!

:)

Saknar han så sjukt mkt, så nu lever jag i hoppet att han ska komma till mig mycket snart..

Nu ska jag kolla på Zodiac innan el make kommer online.

2 kommentarer:

Tant Anna sa...

Det hjälper att tjata lite :) Man ska inte ge sig i första taget.

You go!

Erika sa...

Åhh vad jag håller tummarna hårt för er nu!!!! Som sagt vad så hjälper det att tjata lite ibland;) Håll ut så är ni snart tillsammans igen! Stora kramen