torsdag 10 december 2009

Väntar och Längtar

Just nu sitter mitt livs kärlek i bilen påväg mot flygplatsen i Kairo. Jag kan knappt tro att det är sant, och jag kommer nog inte riktigt fatta förränn han står där på arlanda framför mig. Imorgon.. 11.25.. Jag längtar så jag tror jag dör!

Allt har gått så förvånansvärt snabbt! Inte onsdagen som var nu i veckan, men den innan, ringde jag ju till migrationsverket och berättade att äktenskapet var registrerat, dagen efter togs beslutet. Fick inget brev på fredagen och kunde inte hålla mig så på söndag morgon ringde jag ambassaden i Kairo för att se om papprena kommit in. Dom ville att jag skulle ringa senare på dagen vilket jag gjorde och fick besked att allt var klart! Bara för Osama att packa sin väska och åka till Kairo. På måndag morgon lämnade han in passet och på eftermiddagen var allt klart och jag bokade biljett medan Osama åkte hem till Mansoura för att spendera några dagar med familjen. Och nu sitter han där, i bilen påväg mot flygplatsen. För att komma till mig. 3.50 flyger han inatt, först till Istanbul för 2.5 timmes väntan och sen vidare mot Stockholm. TACK MIN GUD. Och TACK kära vänner för alla förböner och uppmuntrande ord!

Inga kommentarer: